από το Α ως το Β τίποτα

Το θέμα είναι οι επιλογές. Ξαφνικά μέσα στο σύννεφο του "είμαι καλά" εμφανίζονται ερωτηματικά. Από το πουθενά. Από 'κει που...

Το θέμα είναι οι επιλογές.
Ξαφνικά μέσα στο σύννεφο του "είμαι καλά" εμφανίζονται ερωτηματικά. Από το πουθενά. Από 'κει που πίστευες ότι όλα έχουν πάρει τον δρόμο τους ξεκινάς να παίζεις με τις λέξεις "μήπως", "κι αν", "όμως" και αμφιβάλλεις. Τίποτα πιο φοβερό από την δύναμη της αμφιβολίας. Γιατί ξέρεις πόσα σίγουρα πράγματα καταστράφηκαν από ένα "μήπως"; Πολλά. Χωρίς αμφιβολία.

Κι αν έχω επιλέξει το λάθος επάγγελμα; Κι αν σ'αυτό το επάγγελμα λειτουργώ με τον λάθος τρόπο; Κι αν πρέπει να ψάξω να βρω τον τρόπο που μου ταιριάζει; Κι αν δεν υπάρχει τελικά τρόπος που να μου ταιριάζει; Κι αν έχω φτάσει πια στα άκρα και τα άκρα δεν με αντέχουν και πέσω; Κι αν σκοτωθώ; Κι αν επιζήσω και σηκωθώ; Τι θα κάνω μετά;
Είναι δύσκολο να ζεις με διλήμματα. Γι'αυτό και δεν έζησα ποτέ με διλήμματα διάρκειας μεγαλύτερης της μίας ή των δύο ημερών. Πάντα επέλεγα και στήριζα αυτήν την επιλογή μου μέχρι τέλους. Κι αν στα μισά συνειδητοποιούσα ότι δεν ήταν αυτό αυτό που ήθελε το μέσα μου τελικά; Τότε μερικές φορές έφευγα χωρίς να κοιτάζω πίσω, άλλες απλώς έκλεινα τα μάτια και προχωρούσα στον δρόμο που επέλεγα. Είναι περίεργο γιατί κάπου στο τέλος πάντα έβλεπα ένα φωτεινό σημείο. Ίσως να ήταν και αυτό το στοιχείο μου, που από πάντα ήθελα στα πάντα να βλέπω κάτι φωτεινό. "Στο καθετί υπάρχει κάτι όμορφο, κάποιο φως", έτσι σου είχα πει και το πιστεύω ακράδαντα ακόμα. "Δεν το αντέχουν όλοι αυτό, πρόσεχε",  η απάντησή σου. Τότε δεν έβγαζα νόημα. Και μετά που έβγαλα, συνέχισα να πιστεύω ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο ηλίθιο από έναν απαισιόδοξο άνθρωπο. Μέχρι να μου πάρουν όλες τις ελπίδες για αλλαγή, ακόμη και τότε εγώ θα πιστεύω ότι υπάρχει μία κουκκίδα φωτός που μπορεί να μου φέρει τις ελπίδες πίσω για να ξαναφτιάξουμε κάτι όμορφο. Πόσο κακό μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο σ' έναν άνθρωπο άραγε; Πάντως κάθε που ολοκληρωνόταν κάτι κατέληγα στο ότι μπορεί τελικά να είχα επιλέξει και σωστά. Ότι κάτι βγήκε κι απ'αυτό. Και όντως. Πάντα, κάτι έβγαινε.

Και λες ότι όπως έχουν έρθει τα πράγματα περνάς καλά. Λες ότι οι μέρες κυλούν όμορφα και είσαι ευχαριστημένος - τη λέξη ευτυχία αν είσαι άνθρωπος την έχεις βγάλει από το λεξιλόγιο της καθημερινότητα και την χρησιμοποιείς μόνο στην φράση "μικρές στιγμές ευτυχίας" - ώσπου έρχεται κάτι το οριστικό. Μία ευκαιρία που χάθηκε. Όταν είχες πάντα να επιλέξεις μεταξύ ενός Α και ενός Β και εσύ πάντα μα πάντα επέλεγες το Α, ακόμα κι αν το Β ερχόταν τόσο βασανιστικά κοντά σου και σου ψιθύριζε όλα όσα ήθελες εσύ έμενες πιστός στο Α. Στην ιδέα ίσως ενός Α που στο τέλος θα στα δώσει όλα. Ώσπου ξαφνικά συνειδητοποιείς ότι το Β δεν υπάρχει πια σαν επιλογή. Συνειδητοποιείς ότι έχεις να επιλέξεις μεταξύ Α.. και Α. Δεν έχεις να επιλέξεις.

Σήμερα έπαθα μία ελαφρά κρίση πανικού. Είναι η στιγμή που θέλεις να ουρλιάξεις να γαμηθούν τα χιλιόμετρα και να πάνε στο διάολο οι αποστάσεις και εσύ να μεταφερθείς ΤΩΡΑ δίπλα στον μοναδικό άνθρωπο που μπορεί να μετατρέψει την κρίση πανικού σε βαθιές ανάσες και δυνατό γέλιο.
Και δεν ξέρω αν φταίει αυτό το Β που εξαφανίστηκε από το πουθενά ή αν φταίει ότι έμεινε έτσι καταδικαστικά μόνο το Α. Ένα Α που πια σε κοιτάει τόσο απειλητικά όσο και απελπισμένα κι εσύ το κοιτάς πίσω και θες να πηδήξεις πάνω του να το εξαφανίσεις. Και μετά; Μετά τι;

Πρώτα άρχισε να τρέμει το στομάχι μου. Το έχεις πάθει; Δεν είναι τρομακτικό;
Μετά άρχισε να φοβάται ο οργανισμός μου ότι θα αρχίσει να τρέμει όλο μου το σώμα. Δεν είναι σοκαριστικό να φοβάσαι για κάτι που ξέρεις ότι θα συμβεί με σιγουριά;
Μετά άρχισε να τρέμει όλο μου το σώμα. Τι σε σοκάρει περισσότερο από μία επιβεβαίωση που περίμενες έτσι κι αλλιώς; 

Γιατί ποτέ δεν θα είναι έτοιμος κανένας εαυτός να επιβεβαιώσει τις φοβίες του. Γιατί ποτέ δεν θα είναι κανείς αρκετά έτοιμος για κάτι που έρχεται όσο προετοιμασμένος κι αν είναι γι'αυτό που θα έρθει. Γιατί, φίλε μου, η ελπίδα ότι κάτι που φοβάσαι δεν θα γίνει δεν σταματάει να υπάρχει ούτε όταν αυτό το κάτι γίνεται πραγματικότητα. Και τότε ακόμα μένει ζωντανή με την μορφή ενός "μα δεν μπορεί, θα σταματήσει". 


 Και τότε πρέπει να κλείσεις τα μάτια σου, να πιάσεις σφιχτά τα χέρια. Να σφίξεις όλο σου το σώμα και να είσαι εκεί που πρέπει να είσαι. Με τον σωστό άνθρωπο.
Γιατί το σημαντικότερο πράγμα με τις ανάσες σε τέτοιες ώρες όλοι παρέλειψαν να το αναφέρουν. 
Είναι σημαντικό οι ανάσες να παίρνονται με εκείνον τον άνθρωπο απέναντι που θα σου δίνει τον σωστό ρυθμό.
Κι αυτός είναι Άνθρωπός σου, μάτια μου. Και κράτα τον πιο σφιχτά κι απ'τον ίδιο σου τον εαυτό μη σου φύγει, γιατί έφυγες.



You Might Also Like

0 σημειώσεις

.

.