καλησπέρα. κινείται;

Κίνημα "Το Τελευταίο Τσιγάρο". Είναι τόσο έντονη η επανάληψη μαζί με την ανάγκη του τέλους που δεν μπορώ να μην τις ενώσω. Δεν κ...

Κίνημα "Το Τελευταίο Τσιγάρο".
Είναι τόσο έντονη η επανάληψη μαζί με την ανάγκη του τέλους που δεν μπορώ να μην τις ενώσω. Δεν καταλαβαίνω πάντα ότι το κάνω. Θέλω να πω, ναι, έχω πλήρη γνώση, αλλά συνήθως ό,τι βγαίνει αυθόρμητα δεν το προσάπτουμε στην συνείδηση. Πάντα είχα, όμως. Αυτό μου το αναγνωρίζω. Ναι, που λες, πάντα είχα γνώση.. Ήξερα όταν βρισκόμουν μπροστά σε ένα κουτί, ακριβώς ποιο κουτί ετοιμαζόμουν να ανοίξω. Θα ήταν το κουτί με τη γάτα του Σρέντινγκερ; θα ήταν το κουτί της Πανδώρας; θα ήταν το κουτί με τα γράμματα κάποιων κάποτε; πάντως πάντοτε ξέρω ποιο κουτί έχω μπροστά μου (είπα "πάντως πάντοτε" γιατί θέλω να μοιραστώ κάτι τέτοιο; πόση χαρά μπορεί να δώσει στον άλλον μια φράση, δυο λέξεις που σε μένα ακούστηκαν σημαντικές μαζί; εξαρτάται το ποιον "άλλον" ). Αυτό που θέλω να πω, είναι πως ο κόσμος έχει ανάγκη αυτό που δηλώνει ως "τελευταίο" να ξέρει ότι μπορεί όντως να είναι τελευταίο, μα όχι τώρα! Καλύτερα αύριο, τι λες; ή μεθαύριο ή κάποια στιγμή, ε; θα κρατήσω την υπόσχεση μου απλώς όχι τώρα.. Και δεν ξέρω αν αυτός ο "κόσμος" είναι μόνο ο κόσμος όπως τον βλέπω εγώ μέσα από όλα τα φίλτρα που έχω μαζέψει τόσα χρόνια τώρα από αναμνήσεις, αγγίγματα, κούραση, φιλιά, αισθήσεις και αισθήματα, αλλά πώς να στο εξηγήσω.. να.. βλέπω ανθρώπους γύρω μου να έχουν τόση μεγάλη ανάγκη για κάτι "τελευταίο" το ένα βράδυ που το επόμενο πρωί μπορεί να ξεκινήσει απ' την αρχή.. Κι όση η ανάγκη του κόσμου για νέα αρχή τόσο μεγαλύτερη η ανάγκη του για τέλος.
Γι' αυτό σου λέω! Να δώσουμε την ευκαιρία να εκφραστεί αυτός ο τελευταίος πόθος για κάτι απόψε, όπως το τελευταίο τσιγάρο, και γι' αύριο βλέπουμε.


Κίνηση χωρίς αυτοκίνητα. 
Βρίσκομαι σε ένα αυτοκίνητο και οδηγώ εγώ. Εγώ, που δεν έχω δίπλωμα! Εγώ, που δεν έχω κάτσει παρά μετρημένες φορές στο κάθισμα του οδηγού. Κι όμως οδηγώ. Και οδηγώ σχετικά καλά ξέρεις. Παραδόξως, ναι, καταλαβαίνω. Και είναι πάντα το κάθισμα του συνοδηγού άδειο. Μα γιατί; Αφού οδηγώ καλά. Και αυτή ακριβώς η σκέψη με κάνει να σφίγγω δυνατά το τιμόνι. Δεν ξέρω αν θυμώνω ή αν προσπαθώ να συγκρατήσω τα δάκρυά μου, απλώς ξέρω ότι σφίγγω το τιμόνι δυνατά σαν να χωρίζω εγώ την γη από τον ουρανό για μια στιγμή. Και χάνω τον έλεγχο, μα δεν κλείνω τα μάτια μου. Και προσπαθώ τόσο πολύ να τον ξαναβρώ που σφίγγω τόσο δυνατά τα χείλια μου που ματώνουν και δεν ξέρω καν αν έχω καταφέρει να κάνω τις σωστές κινήσεις ή όχι, πάντως με βρίσκω ξανά στον δρόμο. Σε έναν τελείως διαφορετικό δρόμο αυτή τη φορά, μα νιώθω την άσφαλτο στις ρόδες του αυτοκινήτου. Νιώθω το αμάξι να κυλάει. Άνοιξα τα μάτια μου και έπιασα τα χείλη μου απαλά με τα δάχτυλα μου. Δεν πρέπει να έχω ματώσει. Σίγουρα αν μπορούσα να δω στο μαξιλάρι θα ένιωθα καλύτερα. Αν δεν ήταν 4.. αν είχε ξημερώσει ήδη θα ήταν πιο εύκολο να ξανά κοιμηθώ.
Τις τελευταίες φορές που μπαίνω σε αμάξια συνειδητοποιώ πως ενώ τα αυτοκίνητα γύρω είναι σχεδόν αμέτρητα, δεν έχει ποτέ κίνηση. Ήξερα πάντα ότι κίνηση μπορεί να υπάρξει και χωρίς αυτοκίνητα, ποτέ, όμως, δεν τολμούσα να σκεφτώ το αντίστροφο. Μα πώς;
Παράδοξα πράγματα συμβαίνουν απόψε. Ευτυχώς μπόρεσα να ξανά κοιμηθώ. Ευτυχώς σε 3 ώρες σχεδόν ξημέρωνε.  


Η Μηχανή.
Η θεωρία μου έχει ως εξής. Δύο άνθρωποι μπορεί να αποτελέσουν μια μηχανή. Μαζί. Αυτό το "μαζί", όμως, δεν είναι το από κοντά, δεν είναι το πλάι - πλάι. Είναι ένα "μαζί" αλλιώτικο. Λοιπόν, στο έχω ξαναπεί, μα άκου με πάλι. Υπάρχουν άνθρωποι που είναι μαζί γενικά. Μπορεί γεωγραφικά να είναι ο ένας στην ανατολή και ο άλλος στη δύση, κι όμως, αυτοί οι δύο άνθρωποι να είναι μαζί. Αυτοί οι δύο επικοινωνούν αλλιώς, καταλαβαίνεις; Οι κινήσεις τους ανά πάσα στιγμή μπορεί να τροφοδοτούν τις κινήσεις του άλλου και έτσι να κινείται Η Μηχανή. Όχι, δεν μπορώ να το εξηγήσω επιστημονικά, αλλά ποιος νοιάζεται; Υπάρχουν τόσες αυθαίρετες έννοιες.. οι αριθμοί, ο χρόνος, τα χρώματα. Αλήθεια αυτά θεωρούνται "αυθαίρετες έννοιες"; δεν ξέρω, πάντως κάποιος αυθαίρετα έβαλε το 2 μετά το 1 και το 7 πριν το 8 και το 0 πριν απ' όλα τους, όπως άλλος είπε αυτό που μοιάζει με κόκκινο, κόκκινο απλώς και μόνο επειδή του έμοιαζε με κόκκινο.. Η μία ώρα είναι 60 λεπτά και κάθε μέρα 24 ώρες. Γιατί όχι 16 ή 8; Θα είχαμε περισσότερες μέρες έτσι, θα ζούσαμε και περισσότερα χρόνια φαντάσου.. Αλλά δεν αμφισβητείται φανερά κάτι απ' όλα αυτά. Έτσι σου λέω, υπάρχουν άνθρωποι που επικοινωνούν χωρίς να μιλούν, χωρίς να συναντιούνται ποτέ, αλλά οι κινήσεις του ενός τροφοδοτούν τις κινήσεις του άλλου. Και περισσότερο απ' όλα οι σκέψεις τους. Πώς στο διάολο γίνεται, δεν ξέρω μην με ρωτήσεις. Μα αν μου πεις να σου φέρω τη φυσική μέσα σ' όλο αυτό, θα σου παρουσιάσω με περηφάνεια την δύναμη της σκέψης. , έτσι θα την γράφω και θα πιστεύω όσο τίποτα ότι είναι δύναμη ανώτερη κι απ' αυτή της βαρύτητας. Ίσως φταίει που απ'όλες τις θεωρίες που έμαθα μικρή, περισσότερο με μάγευε πάντα η θεωρία του Χάους.

Και τώρα κοιμήσου.. Κοντεύει αληθινό φθινόπωρο. 

Paris After Dark No 27, 1933 - Brassai








































(* Vck θα την αποδείξουμε μια μέρα μαζί τη θεωρία στο υπόσχομαι)

You Might Also Like

0 σημειώσεις

.

.