το κέντρο μας κι εμείς

Την Κυριακή έρχονται εκλογές. Θα είμαι δικαστικός αντιπρόσωπος, ξέρεις. Κληρώθηκα. Περίεργο για μένα που οι κληρώσεις δεν είναι το φόρτε μο...

Την Κυριακή έρχονται εκλογές. Θα είμαι δικαστικός αντιπρόσωπος, ξέρεις. Κληρώθηκα. Περίεργο για μένα που οι κληρώσεις δεν είναι το φόρτε μου. Πίστευα για μια στιγμή πως θα 'ρθεις. Μετά ήρθε στο μυαλό μου ένα ακόμα "μπα". Έτρεχα και σκεφτόμουν πόσο συγκλονιστικό είναι που η πρώτη λέξη που βγαίνει από το στόμα μας είναι το "μπα". μπα. μπα. μπα. Σε επανάληψη. Και ενώ οι γονείς μας προσπαθούν να δέσουν δύο "μπα" μεταξύ τους και να φτιάξουν έναν γονιό, κανείς δεν αναρωτήθηκε ποτέ μήπως όντως, θέλαμε να πούμε απλώς "μπα".
Αυτό σκεφτόμουν και εσένα.

Που λες ναι. Άκουγα αυτό τις τελευταίες μέρες και προσπαθούσα να φτιάξω ένα μυαλό σε κύκλους. Για το δικό μου μυαλό είναι δύσκολο.


Κύκλος: το επίπεδο γεωµετρικό σχήµα (σύνολο σηµείων) του οποίου τα σηµεία ισαπέχουν από ένα χαρακτηριστικό σηµείο. Το κέντρο. Η απόσταση του κάθε σηµείου από το κέντρο ονοµάζεται ακτίνα. 

Η "ακτίνα" μας μεγάλωσε από το πουθενά. Από το πουθενά δημιουργήθηκε και από το πουθενά έγινε τεράστια, χαοτική και τώρα σχεδόν εξαφανίζεται. Την βλέπω αλήθεια να χάνεται κάπου μεταξύ ουρανού και θάλασσας. Και καμιά φορά σαν και σήμερα σκέφτομαι πόσους κύκλους κάναμε όχι ο ένας γύρω από τον άλλον, μα γύρω από τον εαυτό του ο καθένας. Και λέω.. να ένα λάθος μας κοινό. Και σαν να χαίρομαι μέσα από αυτήν την τελευταία μου απελπιστική ανάγκη να μας βρω κάτι κοινό. Έστω κι αν αυτό το κάτι καταλογίζεται στα λάθη μας.

Παρατήρηση: "∆ύο σηµεία του κύκλου ορίζουν δύο τόξα και µία χορδή." Αν τα τόξα είναι ίσα, η χορδή τότε έγινε διάµετρος άρα η διάµετρος χωρίζει τον κύκλο σε δύο ίσα µέρη.

Το φεγγάρι σήμερα μάλλον είναι ολόκληρο. Δεν με ένοιαξε να το κοιτάξω καθόλου. Ώσπου έφτασα στο στενό μου. Ήμουν απόλυτα πεπεισμένη ότι χρειαζόμουν ένα κρεβάτι, ένα μαξιλάρι, ένα σεντόνι και ένα ρολόι να δείξει το συντομότερο 7.30 το πρωί. Δεν θέλω να σκέφτομαι πια πράγματα ανέφικτα. Δεν ανέβηκα αμέσως πάνω. Κάθισα στα σκαλάκια και χάρισα 4 λεπτά μου στο φεγγάρι, σαν να έκανα ένα τσιγάρο μαζί σου. Και το φεγγάρι ήταν αλλιώτικο απόψε. Φώτιζε περισσότερο ή εγώ ήμουν απόψε πιο δεκτική στο φως του, ένα φως που μου έλειψε καιρό. Λοιπόν, το φεγγάρι ήταν τόσο πλήρες σήμερα που σκέφτηκα δεν μπορεί να νιώθει μόνο ο ένας μισός σε μία σχέση. Σίγουρα θα νιώθει κι ο άλλος μια έλλειψη. Γιατί μπορεί η χορδή που χαράχτηκε να μην έγινε διάμετρος, να μην χώρισε τον κύκλο σε ίσα μέρη, αλλά σίγουρα τον χώρισε σε μέρη και στον καθένα αναλογεί πάντοτε ένα μερίδιο.

Θέση ευθείας και κύκλου:
Α. Η ευθεία τέµνει τον κύκλο άρα η απόσταση του κέντρου 
από την ευθεία είναι µικρότερη της ακτίνας. 
Β. Η ευθεία εφάπτεται του κύκλου άρα η απόσταση του κέντρου 
από την ευθεία είναι ίση µε την ακτίνα. 
Γ. Κανένα από τα δύο παραπάνω άρα η απόσταση του κέντρου 
από την ευθεία είναι µεγαλύτερη της ακτίνας. 

Η Απόσταση. Την γράφω με κεφαλαίο γιατί έμαθα τα τελευταία χρόνια να την σέβομαι. Η Απόσταση είναι σαν την Θάλασσα, μπορεί να σε διαλύσει αλλά μπορεί και να σε λυτρώσει.

Απλώς να, τώρα πια κουράστηκα και το μόνο που μπορώ να δω σ'αυτην την λέξη είναι το ρήμα ξαποσταίνω. Σαν παράγωγο και λυτρωτικό της.

(Όταν τα έβαζα όλα σε κουτάκια μου έλεγες ότι "τετραγωνίζω" τα πάντα και αυτό είναι άρρωστο. Τώρα που κάνω κύκλους γύρω σου.. αυτό δεν είναι άρρωστο, μάτια μου;)







You Might Also Like

0 σημειώσεις

.

.