Το ημερολόγιο μιας παλιμπαιδούλας. Γύρος 4ος
7:19:00 μ.μ.15 η Δεκεμβρίου σήμερα. Προσπάθησα να σου στείλω μία κάρτα μέσω e - mail χθες το βράδυ, σχεδόν ξημερώματα, μα δεν τα κατάφερα. Κοιμήθηκα ...
dance me to the end of love *
11:51:00 μ.μ.Και εκεί που αλλάζεις μηχανικά σταθμούς στο ράδιο... μια γνώριμη εισαγωγή φέρνει ένα ελαφρύ μειδίαμα στα χείλη χωρίς καν να το καταλάβεις....
*να κλείσεις τα μάτια και να αφήσεις τις αισθήσεις σου να ταξιδέψουν ελεύθερα... *
(όσο ταξιδεύετε εσείς εγώ ψάχνω τα πρακτικά του θέματος...)
Η πρώτη που ξεχώρισε, με μια ιδιαίτερα ερωτική διάθεση ήρθε από την Βοστόνη και τους The Klezmer Conservatory Band
Kate Gibson, στο soundtrack της ταινίας Strange Days το 1995, Thalia Zedek στο αλμπουμ της Been Here and Gone, The Dresden Dolls, Fret and Fiddle στο άλμπουμ Jalousie, Jorge Drexler στο άλμπουμ Cara B, Tsufit στο άλμπουμ της Under the Mediterranean Sky
και
Misstress Barbara στο άλμπουμ της I'm No Human σε μία πιο ρυθμική έκδοση, κάπως έτσι..
Πρόκειται για μία από τις καλύτερες διασκευές που έχω ακούσει ποτέ. Η Madeleine Peyroux με την ήρεμη και συναισθηματική φωνή της έδωσε έναν άλλον τόνο στο τραγούδι όταν το 2004 το ηχογράφησε και το συμπεριέλαβε στον δεύτερο δίσκο της Carelless Love.
Μένω κι εγώ να σιγοψιθυρίζω τους στίχους...
Dance me through the panic 'til I'm gathered safely in
Lift me like an olive branch and be my homeward dove
Dance me to the end of love
Dance me to the end of love
Oh let me see your beauty when the witnesses are gone
Let me feel you moving like they do in Babylon
Show me slowly what I only know the limits of
Dance me to the end of love
Dance me to the end of love
Dance me to the wedding now, dance me on and on
Dance me very tenderly and dance me very long
We're both of us beneath our love, we're both of us above
Dance me to the end of love
Dance me to the end of love
Dance me to the children who are asking to be born
Dance me through the curtains that our kisses have outworn
Raise a tent of shelter now, though every thread is torn
Dance me to the end of love
Dance me to your beauty with a burning violin
Dance me through the panic till I'm gathered safely in
Touch me with your naked hand or touch me with your glove
γιατί φωνασκείτε;
10:08:00 μ.μ.Σήμερα έτσι που συζητούσαμε αναρωτήθηκα πόσο καιρό έχω να φωνάξω. Και να φανταστείς ότι «με κατηγορούν» για τα υψηλά ντεσιμπέλ της φωνή...
the attempt
1:57:00 π.μ.j us t when I w as there hanging on the ph one . you were hanging up. You left me hanging there by TheSkyEtc real izing how thi...
You left me hanging there by TheSkyEtc |
realizing how
things..
have changed.
ξεχασμένες μονΑΞΙΕΣ
1:58:00 π.μ.Και είναι κι αυτό που η απουσία γίνεται αισθητή περισσότερο από ποτέ στα ασφυκτικά γεμάτα μέρη. Περνώντας δύο απίστευτες δεν-με-είδε-το-σπίτ...
Και είναι κι αυτό που η απουσία γίνεται αισθητή περισσότερο
από ποτέ στα ασφυκτικά γεμάτα μέρη.
Περνώντας δύο απίστευτες δεν-με-είδε-το-σπίτι-μου εβδομάδες, βρέθηκα χθες βράδυ
σ’ ένα μαγαζί με δυνατή μουσική και καλή παρέα. Πόσος κόσμος! Ολοένα και γέμιζε. Κουβεντούλα, σχολιασμός, γέλια, ποτό και άφθονη μουσική ήταν όλα στο πρόγραμμα, μέχρι που πήρε το αυτί μου τις πρώτες νότες ‘εκείνου του τραγουδιού’. «Ωχ...» (σκέψη)..
Με συνεπήρε ο ρυθμός του και άρχισα να σιγοτραγουδώ. Αεροπλάνα και ευχές.
Μα το περίεργο ήταν ότι πρώτη φορά μετά από καιρό (σε) ξαναθυμήθηκα. Και ήταν μελαγχολικό, γιατί ήμουν με άλλη παρέα. Πόσες φορές έχουν έρθει στιγμές που θα ‘θελες να έχεις έναν και μόνο άνθρωπο απέναντί σου; χωρίς να μιλάτε.. χωρίς να κάνετε απολύτως τίποτα, απλώς να νιώθεις την παρουσία του. Και τι πιο ειρωνικό από το να νιώθεις τελικά το ακριβώς αντίθετο.. την απουσία του. Πόσο δυνατό είναι τελικά το αίσθημα της απουσίας; Και πόσο δυνατοί εμείς ώστε να το αντέξουμε; Κοίτα που πάλι θα ξενυχτίσουμε..
* * *
Σάββατο απόγευμα και αποχαιρετώ στον σταθμό μια φίλη που μας αφήνει για πιο νότια κλίματα.. βρέθηκα χωρίς καλά-καλά να το πάρω είδηση σε πολύ "ουάου" εστιατόριο να γευματίζω με τους ‘μεγάλους’.. Θείοι στην παρούσα φάση. Φάγαμε, ήπιαμε και τα ερωτήματα περί παρόντος-μέλλοντος πέφτουν βροχή. Με το τέλος της συνάντησης..
‘δεν έχω ιδέα’! Η κρίση ταυτότητας είχε κάνει αισθητή την παρουσία της
και το μόνο που μ’ έσωζε ήταν καλή παρέα και αλκοόλ. Ανηφορίζοντας στην Αριστοτέλους και την πλατεία Βενιζέλου, φτάνω στον ‘Παράδεισο’. Ναργιλέδες και
μπύρες με γεύσεις μαγικές με περίμεναν. Πήρα κεράσι, είναι η αγαπημένη μου.
Γέλια, συζητήσεις, κι εκείνες οι στιγμές σιωπής που σιγοτραγουδούσα σε ρυθμούς ξεχασμένης ροκ
και χανόμουν.
Άντε κατηφόρισε πάλι Αριστοτέλους. Επόμενος προορισμός Ζεύξιδος. Μαργαρίτες. Κοριτσοπαρέα εδώ. «Ωχ, ξέχασα να πληρώσω τα κεράσια μου!» (σκέψη).. χρωστούμενα πάλι. Πίνω. Έντονη γεύση, έντονη μουσική, ωραίος κόσμος, ξεχνιέσαι εκεί
μέσα στον χαμό και την κουβέντα. «Νυχτερινό λεωφορείο τι ώρα περνάς καλό μου;» (σκέψη).
Κινούμαι προς την στάση. Οι αφραγκίες μου με κάνουν να αποχωρίσω από το πλήθος που κατευθύνεται προς τους μπλε φραγκοφονιάδες και σαν άλλος φτωχός και μόνος καουμπόι να περιμένω στην στάση.
«Που είσαι; Έλα να με πάρεις με το αυτοκίνητο και κάνουμε και καμιά βόλ… τι;»(σκέψη). Συνεχίζω. «Κόσμο έχει.. είναι και 2 η ώρα, Σάββατο γαρ.. Έρχεται σε 2’!
Αχ πόσο σ’ αγαπώ αναγγελία άφιξης!» (σκέψη). Φουλ.
Με απογοήτευσε ο νυχτερινός εραστής μου. Στάση Ιασωνίδου. Μπαίνω στην σελίδα του ΟΑΣΘ. Το επόμενο ξεκινάει σε…30’ από τα ΚΤΕΛ. Πληθώρα χρόνου.
Τι κάνουμε είναι το θέμα.. Δεξιά βλέπω 24ωρο φούρνο. Η λάμπα στο καρτουνίστικο συννεφάκι σκέψης πάνω απ’ το κεφάλι μου άναψε, και εγώ μηχανικά σηκώνομαι σκεπτόμενη την συντροφιά μου.
«Μία πρασόπιτα»
«2 ευρώ»
«2 ευρώ για πράσα και φύλλο;; οικονομική κρίση και πτώση τιμών σου λέει μετά.» (σκέψη) (&σκέψη πατρός μου).
Έφυγα. Προχωρώ προς Αριστοτέλους.
Κρύωσε ο καιρός. «Στα ίδια μέρη θα ξαναβρεθούμε..» τραγουδάει μία παρέα στην στάση, και εγώ για τρίτη φορά σήμερα διασχίζω την όμορφη πλατεία. Παίρνω κι ένα μπουκαλάκι νερό, μη μου κάτσει το φύλλο. Πόσος κόσμος!
Πάλι αναρωτιέμαι, τι να σκέφτονται όλοι αυτοί.. είναι όλοι παρέες όμως, ζευγάρια, φίλοι, κάτω των 30 οι περισσότεροι. Και εγώ που περπατάω μόνη..(;)
Έφτασα.. και απ’ ό, τι φαίνεται σε 8’ καταφθάνει και ο εραστής μου Νο2. Επιτέλους. Μπαίνω. Ευτυχώς είμαστε καλά από κόσμο- για τώρα. Στριμώχνομαι κάπου στη μέση.
Το i-pod παίζει κάτι ξεχασμένες jazz μελωδίες, ενώ ο κόσμος ασφυκτιά. «Μην μιλάς καθόλου! Καλά είμαστε..» (σκέψη) [‘είμαστε’;…(σκέψη στη σκέψη)]. Η ώρα έχει πάει 3και κάτι, και εγώ νιώθω πάλι τα χθεσινοβραδινά. Η απουσία ήταν πάλι εκεί μαζί μου, στο ασφυκτικά γεμάτο λεωφορείο. Μια ατελείωτη διαδρομή οι στάσεις για το σπίτι.
Αλήθεια προσχωρούσαμε; Ούτε ξέρω! Εγώ εκεί στη μέση και μόνο μπροστά μου λίγα εκατοστά κενό, ακριβώς όσα χρειάζονταν για να χωρέσει ένα άτομο σαν κι εσένα. Χαμογελάω νομίζω, καλέ μου. Όλη η ειρωνεία του κόσμου σε μία φράση ‘καλέ’, ‘μου’.. Πρέπει να συνηθίσω στην ιδέα.
«Επόμενη Στάση Βούλγαρη-Next Stop Voulgari» Μου διέλυσες το σύννεφο ηλίθια φωνακλού!
«Συγγνώμη λίγο.. να περάσω; Ευχαριστώ.»
«Πού είναι τα κλειδιά μου; Α.. δεξιά τσέπη, μπράβο, να τα! Εσύ πού είσαι;» (σκέψη).
Πάω στον εραστή μου Νο3.. «Κρεβάτι μου, ‘επιτέλους’.. μόνη».
28 Νοεμβρίου 2010
6 δεκεμβρίου 2008
10:43:00 μ.μ.~ για 'κείνο το παιδί τότε ~ outside my head i cast a shadow i'm not someone whose seen this side of me but it drifts across the ...
με (απο)γοητεύεις
10:00:00 μ.μ.Μεγάλες προσδοκίες, μεγάλες απογοητεύσεις; Πόσο μας βασανίζει αυτό το ζήτημα.. Αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι όταν ξεκινάς μία προσπάθεια με ...
ασπρόμαυρες μέρες * κιμωλία και μαυροπίνακας
8:28:00 μ.μ....ταξιδεύουμε στον χρόνο. Τότε που η ζωή ήταν ασπρόμαυρη, τόσες αντιθέσεις μα κάθε άλλο παρά οφθαλμοφανείς ήταν. Υπήρχαν, μα δεν υπερτερο...
..η έπαρση της σημαίας σηματοδοτούσε την αρχή της σχολικής ημέρας. (παιδόπολη τη δεκαετία του 1950) |
..ο μαυροπίνακας χαρακωμένος με τα σημάδια της κιμωλίας μόλις να διακρίνονται επάνω του ..η σόμπα στη μέση της "αίθουσας" προσπαθούσε να δώσει λίγο ζεστασιά στα μικρά παιδιά. | |
..στα θρανία δεν διάλεγες τον διπλανό σου, δεν ήταν ένας..έξι και πάνω σε κάθε θρανίο! ..το βλέμμα του δασκάλου και τα σταυρωμένα χέρια των παιδιών ήταν η "τάξη" στην αίθουσα (1952) |
..τα παπούτσια βέβαια ήταν πολυτέλεια.. και όχι δεν "κρυφοκοίταζε" ο ένας απ' τον άλλον, ένα βιβλίο για δύο άτομα (Δημοτικό Σχολείο Καναλίων Βόλου-1949-) |
..η αίθουσα ήταν επιλογή και όχι προϋπόθεση..εξωτερικά μαθήματα και έναν πίνακα που φαίνεται μόνο σε λίγους και αυτό με πολλή δυσκολία (Δημοτικό Σχολείο Ηπείρου-1950-)
..καμιά 60αριά παιδιά με μόνο μία δασκάλα μάθαιναν(Δημοτικό σχολείο στο Βαρδάρη Θεσσαλονίκης-1930-) |
..παρά τις δυσκολίες δε θα μπορούσαν να λείψουν οι εκδηλώσεις στο τέλος της χρονιάς..Γυμναστικές Επιδείξεις.
..η ποδιά ήταν απαραίτητη στις μαθήτριες, το ίδιο και ο γιακάς (μια σχετικά πιο πρόσφατη φωτογραφία του 5ου Γυμνασίου Θηλέων Θεσσαλονίκης) |